Bolag i Köpenhamn








Sur eller glad gubbe
Ett utdelarbolag i Köpenhamn skickar ut listor med anställningsnummer, anmärkningar uppdelade i vanliga, observanta och grova. Och avslutar alltsammans med att sätta glada eller ilskna gubbar som betyg på budens arbete varje vecka.


I Sverige lägger de nogsamt in alla reklamationer och anmärkningar i olika dataprogram.
Men många tidningsbud har tröttnat på  felaktiga och undermåliga meddelanden som ofta bara visar att de som skriver dem saknar kunskap om tidningsutdelningen.
Det har gått så långt att felaktiga  meddelanden och reklamationer  blivit ett uppenbart arbetsmiljöproblem.


 Tokreklamation;. -p.g.a. en aldrig sinande ström av tokiga felmeddelanden från distibutionsbolagen till tidningsbuden har ordet tokreklamation uppstått i betydelsen av en tokigt utställd anmärkning på tidningsbudens arbete.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag kan bli precis galen på att man får reklamationer för saker man inte har NÅGOT med att göra, t.e.x att man inte kommer in i trapphusen pga nån jävel förstört dörrlåset. Fick reklamationer i en hel vecka fastän jag rapporterade varje dag om att jag inte kunde komma in och sista dagen stod det t.o.m "KUND UPPRÖRD, VAR VÄNLIG DELA TIDNINGEN TILL DÖRREN." IDIOTERRRRRRRR
Anonym sa…
Jag har oxå blivit så jävla f-b många gånger, hade en senil gubbe som reklamera gång på gång,massor av gånger trots att jag medela att jag la ut tidningen så fick jag en massa skit. Till slut skicka dom ett inlaminerat papper i plast där det stod att gubben måste ha sin tidning.
Anonym sa…
Jag brukar ge dumma svar åt dumma kommentarer. T.ex när folk klagar att tidningen är trasig. Det brukar ju hända att tidningen högst upp på bunten blir manglad, men den måste ut ändå. Mina svar på dessa reklamationer är "Tidningen går fortfarande att läsa, vad är problemet?" ELler en tant som trodde hon skulle ha tidningen när hon bara har dessa under helger "Skaffa en almenacka"