Fyra blå och en silverfärgad.
I maj förra året köpte förbundet fem nya bilar för omkring 2 miljoner kronor.
Kanske var det Volvos reklam för bilen. Hur den passar precis lika bra på en dammig svensk grusväg, som när man skall köra upp och visa sig på golfbanans parkeringsplats, som fick de tunga männen i fackföreningens ledning att slå till.
Volvoreklamen talar om en bil för bekväma äventyrare, som vill visa att de klättrat på den sociala stegen.
En ny Volvo XC 70 är ingenting för vanliga "byrackor" och arbetare. Den är också designad för att ge ett lite officiellt, polisiärt intryck av "största grabben på gatan". "Du kör 50 mil utan minsta träsmak, med säten och lyx i världsklass".
Inom Transport finns sedan gammalt en välkänd dragning åt det lyxuösa, kungliga och överklassartade.
Vi har bl.a. skrivit om hur en av de tidigare högsta toppnamnen för tidningsbuden inom Transport numera är utsedd till övermästare i en av Göteborgs hemliga rojalistiska sällskap.
Kommentarer
Den är så gammal att benpiporna syns
”Hon stoppades”
Bakom ratten satt en person som inte behövde visa id-kort för att visa vem hon var – prinsessan Madeleine.
Hovet och Transport - sitter i samma båt - och det är inte dom som ror så svetten lackar