

I dag fick jag sendrag, hi hi. Ni vet, man vaknar och känner en djävulsk smärta i vaden. Instinktivt sträcker man ut benet och drar upp foten och lyckas häva det ganska bra.Puh.
Ombudsmännen på transport har inget sendrag, möjligen hjärndrag. I senaste numret av transportarbetaren anklagar de tidningsbuden för att leja svartarbetare.
Tidningsbud lejer svartarbetare, fan trot.
Jag tror snarare att det är vi som är svartarbetarna själva.
Vi arbetar under villkor som liknar svartarbete, ja, säkerligen mycket svårt att finna ett svart nattarbete med så dåliga förhållande och löner.
Hur är det fatt transportarbetarförbundet?
Transportombudsmännen menar att ett kvinnligt bud i Göteborg skulle stoppat två tusen i månaden "rakt ner i fickan" eller åtminstone 1.200.
Taxeringsuppgifterna är offentliga och det märkliga är att jag tycker mig se att 15 – 25.000 för en transportombudsman snarast liknar snuspengar. (Framledes kommer det givetvis att redovisas taxeringsuppgifter inom distributions- media och fackföreningsbranschen på den här sidan)
Ombudsmännen i transport och deras kompisar riskerar i alla fall inte sendrag när de promenerar skrattande hela vägen till banken.
Så finns en liten annan detalj som inte ombudsmännen nämner. Företagen har anställt bl.a. gästarbetare för låga löner och varit väldigt väl medvetna om att olika personer genomfört utdelningen hur som helst. Då har det gått så fint och varit alldeles godkänt av alla och gett fin sjukskrivningsstatistik.
Inte sjutton är det tidningsbuden som sänkt arbetes status och dragit ner lönen, Go natt transport
Efter alla årtionden av skitlöner och obetalt nattarbete hade det i stället varit mycket mycket passande med en offentlig ursäkt till tidningsbuden från transportarbetareförbundets sida.
Ni har varit med om att göra oss till den lägsta arbetarkasten i landet, tyckt att vi ska arbeta hela natten för i stil med 40 - 80 kronor i timmen eller gärna ännu lägre, utan vare sig ob eller kompensationsledighet.
Kommentarer