Från botten mot toppen på Trustpilot


Det är samma Early Bird. Men företaget kommer snart att framstå som mycket, mycket bättre på den kända recensionssidan Trustpilot.com. 

De har skaffat ett betalabonnemang på Trustpilot.

För några dagar sedan började det komma in omdömen från inbjudna kunder efter att Early Bird gjort inbetalningar till Trustpilot. Resultatet låter inte vänta på sig.


På bara ett par dagar har Early Bird fått nästan 100 topprecensioner. Varav den övervägande största delen är från kunder som uppmanas att lämna en recension.

Och nu besvarar EB alla recensioner:

"Tack snälla för en fin recension. Så kul att höra att leveransen och hela processen har gått smidigt till för dig. Precis så det ska vara 🧡Ha en fortsatt fin fredag & en trevlig helg. Bästa hälsningar, Lina för Early Bird." 

På bara några dagar har den gröna stapeln rakat i höjden i januarispalten.
 

En del kunder har valt bort Early Bird som leveransalternativ eftersom de läst recensionerna på Trustpilot. Paketen blir stulna av tidningsbuden, skickas tillbaka, blir slängda lite varstans  o.s.v.

Invektiven har haglat över Early Birds pakettjänst.

Men nu kommer de negativa recensionerna att drunkna i massor av positiva korta heja-rop i stil med "supernöjd", "snabbt och smidigt", "alltid bra".

Det är inget trolleriknep utan beror på att Early Birds kunder får en inbjudan att recensera sin upplevelse.

Tidigare har det i första hand varit de missnöjda som själva letat upp sidan Trustpilot för att visa sin ilska.

I somras började Postnord.se att betala till Trustpilot. Och resultatet är redan förbluffande. De har på kort tid gått från 1,8 i övergripande ranking till idag 4,2 på en skala 1-5. 

Från att ha haft bara något dussin positiva recensioner i månaden har de numera en bra bit över 2.000  recensioner på "Utmärkt".

Man kan också se att Postnord har rapporterat 68 recensioner och fått 59 recensioner borttagna som ogiltiga sedan de började betala.

Early Bird har rapporterat och fått 1 recension borttagen.


Kommentarer