Svensk Direktreklam: "Ta arbetaren i örat"

Juristen på SDR tjänar 60-70.000 i månaden. Han vill att arbetaren tas i örat, som springer trappa  upp trappa ner och tjänar 40 kronor i timmen. 

Här ovan kan ni se hans svar på ett klagomål på att utdelaren har missat skylten "nej tack till gratistidning" och felaktigt lagt ut gratistidningen Mitt i Södermalm.

Fräckhet och oförskämdhet är vardagsmat mot SDR:s utdelare från det egna företaget. Företaget värderar varken deras arbete lönemässigt eller som människor.

De anställda på Svensk Direktreklam i Uppsalas kontor lever gott på arbetarnas slavarbete, men betraktar sina arbetare som forna tiders tjänstehjon. 

Lönerna är som från ett annat århundrade på Svensk Direktreklam. De många migranter som delar ut för SDR har lägre löner än några andra arbetare i Sverige.

Svensk Direktreklam betalar i själva verket mycket mindre lön än kriminella svarta företag. En utdelare som arbetar med att dela i trappdistrikt skriver att en heltids månadslön ska landa på 4-6000 kronor.

SDR försöker desperat rekrytera arbetare utanför Stockholms härbärgen. De har särskilda rekryterare i vissa facebook-grupper. En sådan är "Latinos en Estocolmo" där de påstår att de kan försöka skaffa samordningsnummer till fattiga migranter från Sydamerika om de börjar dela ut reklam och tidningar. De annonserar i den ökända sajten för svartarbete riktad mot östeuropeiska arbetare i Sverige, Svenska Palmen. De försöker skaffa utdelare utanför systembolag och bland de fattigaste.

Ändå har de en ständig brist på utdelare.

Kommentarer